Hoe Divi Leads te gebruiken

Wat is Divi leidt?

Divi Leads is een ongelooflijk handig Split Testing en Conversion Optimization-systeem ondersteund door krachtige statistieken en inzichten waarmee u het verborgen potentieel van uw website kunt ontgrendelen. Door eenvoudig te testen, kunt u zinvolle ontwerpbeslissingen nemen die de betrokkenheid en verkoop van gebruikers vergroten. Split testen is iets dat iedereen zou moeten doen!

Waar gaat Split-testen allemaal over?

Het idee achter splitsen is eenvoudig: u brengt een wijziging aan op uw pagina (zoals het wijzigen van tekstinhoud, -grootte, -kleur of -positie) en test die wijziging vervolgens met de originele versie om te zien welke variatie de beste resultaten oplevert. Laten we eens kijken naar een klassieke verkooppagina. Bovenaan hebben we ons verkooppraatje in de vorm van een kop (met behulp van de Fullwidth Header Module), gevolgd door een lijst met klantengetuigenissen (met behulp van de Testimonials-module), gevolgd door een verkoopknop (met behulp van de Call To Action-module). Het doelvan de pagina is om zoveel mogelijk mensen op uw verkoopknop te laten klikken en uw product mogelijk te kopen. Maar hoe weet u of uw verkooppagina echt effectief is? Hoe kunnen verschillende waardeproposities in de kop van invloed zijn op het bouncepercentage? Welke invloed kunnen verschillende getuigenissen hebben op de koopbereidheid van een bezoeker? Hoe kunnen de grootte, kleur en positie van uw verkoopknop op de pagina de neiging van een bezoeker om te klikken beïnvloeden? Elk van deze items kan worden omgezet in een gesplitst testonderwerp om precies te weten te komen hoe ze de conversieratio van ons gewenste doel beïnvloeden.

docs afbeelding

Splitstests bestaan ​​uit twee hoofdelementen: het onderwerp en het doel. Het onderwerp is het item dat u test en het doel is hoe u succes toeschrijft aan uw pagina. In het bovenstaande voorbeeld zouden we de Fullwidth Header-module als testonderwerp en de Button-module als doel kunnen gebruiken. Vervolgens kunt u verschillende variaties van uw kop configureren om erachter te komen hoe elke versie relevante statistieken voor gebruikersbetrokkenheid beïnvloedt. Een effectievere kop zal leiden tot meer gebruikersbetrokkenheid, lager bouncepercentage en deze betrokken gebruikers klikken uiteindelijk vaker op uw verkoopknop. Omdat we de Call To Action-module als ons doel hebben geselecteerd, zullen Divi Leads klikken op de CTA-knop bijhouden (naast andere basisstatistieken). Elke versie van uw testonderwerp wordt aan verschillende bezoekers getoond en na verloop van tijd zullen verschillen in conversiepercentages zichtbaar worden. Met behulp van deze statistieken, u kunt een weloverwogen beslissing nemen over welke kop het meest succesvol is. Deze test laat ons zien hoe verschillende versies van onze header de klikfrequenties van onze knop beïnvloeden, en we kunnen een weloverwogen beslissing nemen over welke versie superieur is. Vergelijkbare split-tests kunnen worden uitgevoerd voor elk item op uw pagina, waardoor de algehele toename wordt verhoogd. conversieratio van uw pagina met grote sprongen!

docs afbeelding

Beginnen met uw eerste test

Om een ​​split-test te starten, opent u de Divi Builder-pagina-instellingen en schakelt u de functie Split-testen in. Nadat u op “Opslaan” hebt geklikt, wordt u gevraagd uw test te configureren. Tijdens dit proces wordt u gevraagd om twee dingen te doen: 1) Kies uw gesplitste testonderwerp en 2) Kies uw gesplitste testdoel. Het onderwerp is het item dat u wilt testen. Dit item wordt gedupliceerd zodat u verschillende variaties kunt configureren, die elk aan verschillende bezoekers worden getoond. Het doel is wat u wilt dat uw bezoekers op uw pagina doen. Afhankelijk van het doel dat u kiest, volgt Divi Leads relevante statistieken. Als u bijvoorbeeld een bestemmingspagina test en uw doel is het verkrijgen van leads met behulp van de Email Optin-module, kunt u de Email Optin-module op uw pagina als uw doel selecteren. Divi Leads houdt vervolgens bij hoe elk van uw onderwerpvariaties de conversieratio’s voor e-mailoptin beïnvloedt. Als het doel van uw pagina is om items te verkopen via uw WooCommerce-winkel, kunt u de eCommerce-module als uw doel selecteren. In dit geval zal Divi Leads de verkoop volgen. Als u een eenvoudige pagina hebt met een standaard call-to-action-knop waarop gebruikers willen klikken, kunt u de relevante call-to-action- of knopmodule als uw doel toewijzen en Divi Leads houdt de klikfrequenties bij. Elke module, rij of sectie kan worden toegewezen als een doel. Je kunt zelfs je proefpersoon als het doel toewijzen. Als u een eenvoudige pagina hebt met een standaard call-to-action-knop waarop gebruikers willen klikken, kunt u de relevante call-to-action- of knopmodule als uw doel toewijzen en Divi Leads houdt de klikfrequenties bij. Elke module, rij of sectie kan worden toegewezen als een doel. Je kunt zelfs je proefpersoon als het doel toewijzen. Als u een eenvoudige pagina hebt met een standaard call-to-action-knop waarop gebruikers moeten klikken, dan kunt u de relevante call-to-action- of knopmodule als uw doel toewijzen en Divi Leads volgt de klikfrequenties. Elke module, rij of sectie kan worden toegewezen als een doel. Je kunt zelfs je proefpersoon als het doel toewijzen.

docs afbeelding

Uw proefpersoon kiezen

Het eerste wat Divi Leads u zal vragen is uw testonderwerp te kiezen. Alles op uw pagina kan worden getest. In Divi kan uw testpersoon elke module, rij of sectie zijn. Nadat uw testpersoon is gekozen en uw split-test is begonnen, wordt uw testpersoon gedupliceerd en kunt u beginnen met het configureren van de alternatieve variatie. Door dit te doen, kunt u een willekeurig aantal wijzigingen aanbrengen en testen, inclusief verschillende inhoud, ontwerp en positionering. U kunt een willekeurig aantal variaties maken door eenvoudig het testonderwerp te dupliceren. U kunt bijvoorbeeld 10 verschillende koppen in één keer testen door uw headermodule met volledige breedte te testen, het testonderwerp te dupliceren en alle 10 variaties te configureren. Selecteer uw gesplitste testonderwerp door erop te klikken met uw muis.

docs afbeelding

Uw doel selecteren

Vervolgens vraagt ​​Divi Leads u om uw doel te selecteren. Alles op uw pagina kan als doel worden gebruikt. In Divi kan je doel elke module, rij of sectie zijn. Afhankelijk van het item dat u als doel kiest, volgt Divi Leads relevante statistieken voor gebruikersbetrokkenheid. Na verloop van tijd kunt u zien hoe elke versie van uw testonderwerp de conversieratio van uw opgegeven doel beïnvloedt. Als u bijvoorbeeld uw Fullwidth Header als uw testonderwerp en uw Call to Action-module als uw doel hebt gekozen, zal Divi Leads een verschillende versie van uw Fullwidth Header weergeven voor verschillende bezoekers en bijhouden hoe vaak die bezoekers op uw Call to Action klikken module. Na verloop van tijd kan het blijken dat een versie van uw Fullwidth Header de klikfrequenties verhoogt. Selecteer uw doel door erop te klikken met uw muis

docs afbeelding

Testresultaten bekijken

Nadat u uw split-test hebt geconfigureerd, moet u wachten tot de verkeersstatistieken zijn verzameld. Divi Leads toont elke variant van uw testonderwerp aan verschillende bezoekers en verzamelt inzichten voor elk. U kunt uw huidige testresultaten bekijken door op het statistiekenpictogram boven aan de Divi Builder te klikken.

docs afbeelding

Afhankelijk van het doel dat u kiest, volgt Divi Leads verschillende statistieken:

klikken

Dit laat zien hoe vaak op uw doel is geklikt. Klikfrequentie wordt berekend door: Klikken / vertoningen.

verkoop

Dit laat zien hoe vaak een WooCommerce-product is gekocht. Verkooptarief wordt berekend door verkoop / vertoningen.

conversies

Hier ziet u hoe vaak een formulier is verzonden (zoals een Contactformulier of Optin-e-mailformulier). Conversieratio wordt berekend door Conversies / Vertoning.

Bouncepercentage

Dit laat zien hoe vaak bezoekers op uw pagina blijven en hoe vaak ze stuiteren. Een bezoeker wordt geacht te zijn “teruggestuurd” wanneer hij op uw pagina belandt en vervolgens meteen vertrekt zonder uw inhoud te consumeren. Bouncepercentage wordt berekend door Bounces / vertoningen. Lagere bouncepercentages zijn superieur aan hoge bouncepercentages.

leest

Dit laat zien hoe vaak bezoekers uw doel lezen. Als u bijvoorbeeld een tekstmodule onderaan uw pagina als uw doel instelt, geeft de leessnelheid aan hoeveel bezoekers daadwerkelijk over uw pagina zijn gescrolld en die tekstmodule hebben gelezen. De leessnelheid wordt berekend door Reads / Impressions.

Doelbetrokkenheid

Deze stat is een beetje anders, omdat het helemaal geen rekening houdt met de testpersoon. Het enige doel van deze stat is om te bepalen hoe effect uw doel is, onafhankelijk van alle andere factoren. Betrokkenheidspercentage wordt berekend door Doel Leest / Doelvertoningen. Een succesvolle proefpersoon kan bijvoorbeeld worden gedwarsboomd door een doel dat volledig onaantrekkelijk is en wordt genegeerd.

docs afbeelding

Een split-test beëindigen

Zodra uw test voldoende statistieken heeft verzameld en u hebt besloten welke variatie van uw testonderwerp het meest effectief is, kunt u de test beëindigen en de versie kiezen die u wilt behouden. Om een ​​test te beëindigen, klikt u met de rechtermuisknop op het testonderwerp en kies “End Split Test” of schakel Split Testing uit in de Divi Builder-pagina-instellingen. Nadat u ervoor hebt gekozen uw test te beëindigen, zal Divi Leads u vragen om de winnaar van de test te selecteren. Klik eenvoudig op het testonderwerp dat u met uw muis wilt behouden. Divi Leads verwijdert de resterende testpersonen en de test wordt voltooid.

docs afbeelding

Toegevoegde opties

Nadat Split-testen is ingeschakeld voor de huidige pagina, verschijnen een paar voorwaardelijke opties in het pop-upvenster Instellingen Divi Builder-pagina. Deze instellingen zijn:

Bouncepercentagelimiet

Deze snelheid is van invloed op wat wordt beschouwd als een niet-stuiterde bezoeker. Bounced bezoekers bepalen het bouncepercentage van de pagina, wat een prima maatstaf is voor het bepalen van de totale bezoekersbetrokkenheid. Wanneer een bezoeker op uw pagina terechtkomt en meteen vertrekt, wordt die bezoeker beschouwd als een ‘bounce’ en neemt uw bouncepercentage toe. Hoe lager uw bouncepercentage, hoe beter. De limiet voor het bouncepercentage bepaalt wat als een geweigerde bezoeker wordt beschouwd. Standaard wordt elke bezoeker die op uw pagina landt en binnen 5 seconden vertrekt, beschouwd als een bounce. U kunt deze waarde echter wijzigen met de instelling Bouncepercentage.

Statistieken Vernieuwen Interval

Wanneer een split-test wordt uitgevoerd, volgt Divi Leads relevante statistieken voor gebruikersbetrokkenheid die in het statistiekenvenster moeten worden weergegeven. Standaard worden deze statistieken eenmaal per uur bijgewerkt en in de cache opgeslagen in de WP-database. Als u echter de serverresource van Divi Leads wilt verminderen, kunt u deze frequentie verlagen tot eenmaal per dag.

Shortcode Tracking

Shortcode tracking wordt gebruikt om off-page doelen te volgen. Plaats de Divi Leads shortcode tracker op elke pagina op uw website en Divi Leads zal bezoeken aan die pagina volgen als een afzonderlijke conversiestatistiek. Lees verder voor meer informatie.

docs afbeelding

Shortcode Tracking voor off-page doelen

Shortcode tracking kan worden gebruikt om off-page doelen te volgen. Dit zijn doelen die bestaan ​​buiten de huidige pagina die wordt getest. Stel dat u de pagina voor het genereren van leads van uw softwarebedrijf test. U hebt een nieuwe test gemaakt met een Fullwidth Header-module als onderwerp en een e-mailoptiemodule als uw doel. Het doel van deze pagina is om e-mails te verzamelen die u in uw CRM-systeem wilt importeren. Eenmaal geïmporteerd in het CRM-systeem, wordt een e-mailmarketingautomatiseringscampagne gestart, die tot doel heeft de persoon aan te moedigen uw softwareproduct via een aparte pagina te kopen. Nadat de verkoop is voltooid, worden klanten doorverwezen naar een bedank- / bevestigingspagina op uw website. Deze reeks evenementen wordt een ‘verkooptrechter’ genoemd. In dit geval is de eerste split-test gericht op metriek op pagina voor de eerste pagina in onze trechter. Met de shortocde-tracker kunt u echter ook bijhouden hoeveel mensen de hele verkooptrechter voltooien en uiteindelijk uw product kopen. Kopieer en plak de tracking-shortcode in de pagina-inhoud van de laatste bedankpagina, en Divi zal die statistiek volgen. Met dezelfde logica kan de shortcode-tracker worden gebruikt om een ​​aantal dingen bij te houden. Het kan worden gebruikt om verkopen bij te houden in e-commerce plug-ins van derden, leads gegenereerd door opt-in-systemen van derden, of iets anders wat dat betreft!

docs afbeelding